Mi ez?

New York City töménytelen mennyiségben. Helyi hírek, érdekességek, történelem, lifestyle, minden, amire a NY címke akasztható.

Időjárás

Adsense

Gazdag vagyok már?

Utolsó kommentek

  • alien: All Bundy menyországa (2013.01.02. 13:04) A nap képe - Japán WC
  • Pakos: @flimo13: Ajánlom figyelmedbe New Yorkkal foglalkozó blogunk: 548oranewyorkban.blog.hu/ (2012.01.29. 15:25) Girl Walk // All Day
  • flimo13: Kár. Nekem még mindig bent van google readerben, hátha. (2012.01.11. 14:31) Girl Walk // All Day
  • kunlovas: Néhány éve valaki érdeklődött Glück Etel iránt. Valamit tudok róla, ha érdekli még? (2010.05.10. 22:04) A nap képe - Tűzoltóautó
  • Cook kapitány: A kép neve "Lunchtime atop a Skyscraper", a fotós Charles C. Ebbets. Egy kis google kereséssel ez... (2010.02.04. 10:31) Régi képek New Yorkról
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • alien: All Bundy menyországa (2013.01.02. 13:04) A nap képe - Japán WC
  • Pakos: @flimo13: Ajánlom figyelmedbe New Yorkkal foglalkozó blogunk: 548oranewyorkban.blog.hu/ (2012.01.29. 15:25) Girl Walk // All Day
  • kunlovas: Néhány éve valaki érdeklődött Glück Etel iránt. Valamit tudok róla, ha érdekli még? (2010.05.10. 22:04) A nap képe - Tűzoltóautó
  • Cook kapitány: A kép neve "Lunchtime atop a Skyscraper", a fotós Charles C. Ebbets. Egy kis google kereséssel ez... (2010.02.04. 10:31) Régi képek New Yorkról
  • alibabaesanegyvenhattyu: Ilyen tényleg van? Akkor nem csak nálunk ilyen elvakultak az érzelmek a csapatok imádatában? (2009.11.24. 15:08) Meggyalázták az új Yankees stadiont!

A City Hall Station

2007.02.20. 18:27 TamasNYC

Bréking nyúz! Félig megnyitották a City Hall station-t!

Miről is van szó? A City Hall station-t 1904. október 27-én nyitották meg, ez volt az első manhattani metróvonal déli végállomása. Az állomás a városháza előtti tér alatt van és amolyan bemutató állomásnak szánták, ezért különösen elengánsra tervezték. Boltívek, színes üvegek és csempék, réz csillárok, tényleg gyönyörű, ld. linkek lentebb. Abban pedig szinte egyedülálló, hogy egy nagyon szűk kanyarban van.

Az 1940-es években a megnövekedett forgalom miatt új, hosszabb kocsikat állítottak üzembe, amiknek már nem csak a két végén, hanem középen is volt ajtajuk. Ez gondot okozott a City Hall-nál, hiszen a kanyarban a középső ajtónál balesetveszélyesen nagy volt a hézag a kocsi és a peron között. Az átépítése rengeteg pénzbe került volna, és nem is használták sokan, mert a nagyobb Brooklyn Bridge station a közvetlen közelében volt. 1945. december 31-ével bezárták.

Ezután a 6-os vonal visszafordítójaként használták ill. használják a mai napig, itt fordulnak meg az uptown felől érkező szerelvények. Végállomásként az előtte lévő Brooklyn Bridge station üzemel, ott be is mondták, hogy ez a végállomás, tessenek elhagyni a kocsit. A szemfüles utas a kocsiban maradhatott, ha sikerült elkerülnie a kalauzokat vagy ha nem sikerült, de megengedték, hogy maradjon. Állítólag félelmetes látvány volt az alig megvilágított, ütött-kopott, de mégis fenséges állomás. Több filmet és TV-sorozatot is itt forgattak, pl. a Ghostbuster II.-t, a Mimic című filmet és a Tini Nindzsa Teknőcök egyes részeit.

1995-ben szövetségi pénzt is kaptak a felújításra és múzeumként való üzemeltetésre, de a tervből nem lett semmi, mert 1998-ban a Nairobi robbantások után túl veszélyesnek ítélték. 2006-tól a New York Transit múzeum embereinek vezetésével látogatható, de csak a múzeumban regisztrált érdeklődőknek és csak előre bejelentkezéssel.

No és itt jön a friss hír: már nem mondják be, hogy a Brooklyn Bridge a végállomás, vagyis trükközés nélkül, legálisan lehet megnézni az állomást. Most az alábbi üzenet hallható:
“Ladies and gentlemen, the next stop on this train will be the Brooklyn Bridge – City Hall uptown platform. For your safety, please remain inside of the car until the train comes to a complete stop and the doors open.”

Yipeee! :)

Linkek: NYC Subways, Wikipedia, Forgotten NY

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés történelem látnivaló downtown

A bejegyzés trackback címe:

https://nycity.blog.hu/api/trackback/id/tr5738345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.