Mi ez?

New York City töménytelen mennyiségben. Helyi hírek, érdekességek, történelem, lifestyle, minden, amire a NY címke akasztható.

Időjárás

Adsense

Gazdag vagyok már?

Utolsó kommentek

  • alien: All Bundy menyországa (2013.01.02. 13:04) A nap képe - Japán WC
  • Pakos: @flimo13: Ajánlom figyelmedbe New Yorkkal foglalkozó blogunk: 548oranewyorkban.blog.hu/ (2012.01.29. 15:25) Girl Walk // All Day
  • flimo13: Kár. Nekem még mindig bent van google readerben, hátha. (2012.01.11. 14:31) Girl Walk // All Day
  • kunlovas: Néhány éve valaki érdeklődött Glück Etel iránt. Valamit tudok róla, ha érdekli még? (2010.05.10. 22:04) A nap képe - Tűzoltóautó
  • Cook kapitány: A kép neve "Lunchtime atop a Skyscraper", a fotós Charles C. Ebbets. Egy kis google kereséssel ez... (2010.02.04. 10:31) Régi képek New Yorkról
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • alien: All Bundy menyországa (2013.01.02. 13:04) A nap képe - Japán WC
  • Pakos: @flimo13: Ajánlom figyelmedbe New Yorkkal foglalkozó blogunk: 548oranewyorkban.blog.hu/ (2012.01.29. 15:25) Girl Walk // All Day
  • kunlovas: Néhány éve valaki érdeklődött Glück Etel iránt. Valamit tudok róla, ha érdekli még? (2010.05.10. 22:04) A nap képe - Tűzoltóautó
  • Cook kapitány: A kép neve "Lunchtime atop a Skyscraper", a fotós Charles C. Ebbets. Egy kis google kereséssel ez... (2010.02.04. 10:31) Régi képek New Yorkról
  • alibabaesanegyvenhattyu: Ilyen tényleg van? Akkor nem csak nálunk ilyen elvakultak az érzelmek a csapatok imádatában? (2009.11.24. 15:08) Meggyalázták az új Yankees stadiont!

New York következő 30 éve

2007.04.21. 01:43 TamasNYC

New York népessége az elkövetkező húsz évben várhatóan egy millióval fog gyarapodni. 20. századi városszervezési módszerekkel a város ezt az embertömeget nem képes 21. századi módon ellátni, kiszolgálni, mi több kényelmes élőhelyül szolgálni nekik. Bloomberg polgármester (és csapata) ezért egy 2030-ig szóló fejlesztési tervcsomagot dolgozott ki, amiben meghatározzák a prioritásokat, irányvonalakat.

A projekt plaNYC néven fut és három fő részből áll:

opeNYC:
- házakat kell építeni még 1 millió embernek és alacsonyabb lakhatási költségek kellenek.
- Növelni kell a tömegközlekedés kapacitását és egyúttal gyorsítani is kell azon.
- Biztosítani kell, hogy minden New York-itól, max. 10 perc sétára legyen egy park.

maintaiNYC:
- Az öregedő vízhálózat mellé tartalékhálózatot kell kiépíteni.
- El kell érni, hogy NYC minden útja, metró- és vasútvonala jó műszaki állapotban legyen.
- „Zöldebb” és biztosabb áramellátást kell biztosítani minden New York-inak.

greeNYC:
- Az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 30%-al csökkenteni kell.
- El kell érni, hogy NY legyen a legtisztább levegőjű nagyváros az USÁban.
- Minden szennyezett földet meg kell tisztítani.
- A természetes vizek 90%-át meg kell tisztítani, hogy az emberek újra használhassák.


A polgármester vasárnap, a Föld Napja alkalmából tartandó beszédében részletesen is kifejti a terveket és több mint száz konkrét javaslatot fog tenni.

Milyen javaslatok várhatóak?

Az egyik terv szerint $8 behajtási díjat fognak szedni az autósoktól reggel 6 és este 6 között Manhattanben, a 86. utcától délre. Az itt lakók és itt dolgozók kedvezményt kapnának és nem kellene fizetni a taxiknak sem. Az összeg már tartalmazná a híd- és alagútdíjakat is.
A tervezet célja, hogy a felesleges áthaladó forgalmat kiszorítsák, ezzel helyet adva új buszsávoknak, szélesebb járdáknak, bicikliutaknak, magyarán szólva, hogy egy modern, élhető városi környezetet alakíthassanak ki. Ehhez hasonló már működik Londonban, de érthető módon nagyon nehéz lesz a polgármesternek keresztülvinnie ezt az elképzelést, már most is többen tiltakoznak ellene. Az ötlet nem új, először 1987-ben merült fel, de azóta többször is elbukott. Részletesebben a NY Times blogjában.

Emellett 400 millió dollárt szánnának a szennyezett földterületek megtisztítására, majd ezeket is felhasználnák a házépítési programhoz, melynek keretében 250 000 új lakás készülne. Új építési rendeletekkel és adókedvezménnyel is segítenék építtetőket, ami a kínálat bővülésével hosszútávon a lakásárak csökkenést segítené elő.

A tervben nagyon hangsúlyosan szerepel a környezetvédelem. Az üvegház-gázok visszaszorítása érdekében támogatnák a már meglévő épületek hőszigetelését és az új házakat is csak így engednék megépíteni. A behajtási díjjal párhuzamosan a tömegközlekedést is továbbfejlesztenék, 7,5 milliárd dollárért a Hudson folyó alatt, Midtown felé egy új vasúti alagutat ásnának.

A terv megvalósíthatósága érdekében egy külön szervezetet állítanának fel a pénz kigazdálkodására és a legfontosabb infrastrukturális beruházásokra. A szervezetnek városi és állami tagjai lennének valamit az állam kormányzójának vétójoga lenne.
Ez azért fontos, mert Bloomberg ugyan tud nagyot gondolni, de tervek végrehajtása nem (csak) az ő kezében van, kell hozzá a City Council, a Port Authority of New York, a kormányzó és a tagállam parlamentjének egyrészt a támogatása, másrészt a pénze. A bejelentés után ezért várhatóan hosszú huza-vona, politikai csatározgatások kezdődnek, különösen a népszerűtlen intézkedéseken, mint pl. a behajtási díj.

A terveket egyébként 18 hónapja kezdték kidolgozni és Bloomberg polgármester bevallottan ezt tekinti főművének és a hivatali idejéből hátralévő 32 hónap legfontosabb feladatának. Azt hiszem New York nagyon jól járt ezzel az emberrel.

--------
Nem akartam hazai politikát belekeverni, de kikívánkozik, ha nem vagy rá kíváncsi ne olvasd tovább.

Ilyennek kell lennie egy polgármesternek. Harcol a városáért, politikai csatákba megy bele, hosszútávú terveket készít, minden cselekedetén látszik, hogy a szívén viseli a város sorsát.
Demszky mindig azzal védekezik, hogy Budapest nem kap elég pénzt, ezért nem tudott fejlődni, ezért kátyúváros. Csak egy kérdésem van: látta őt valaki harcolni a városáért? Úgy igazán harcolni, amikor semmi más nem számít, amikor tényleg csak a város a fontos.

Kicsit demagógia, de Bloomberg milliárdos, reggelente mégis metróval jár dolgozni.

Szólj hozzá!

Címkék: politika közlekedés környezetvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://nycity.blog.hu/api/trackback/id/tr261495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.