Mi ez?

New York City töménytelen mennyiségben. Helyi hírek, érdekességek, történelem, lifestyle, minden, amire a NY címke akasztható.

Időjárás

Adsense

Gazdag vagyok már?

Utolsó kommentek

  • alien: All Bundy menyországa (2013.01.02. 13:04) A nap képe - Japán WC
  • Pakos: @flimo13: Ajánlom figyelmedbe New Yorkkal foglalkozó blogunk: 548oranewyorkban.blog.hu/ (2012.01.29. 15:25) Girl Walk // All Day
  • flimo13: Kár. Nekem még mindig bent van google readerben, hátha. (2012.01.11. 14:31) Girl Walk // All Day
  • kunlovas: Néhány éve valaki érdeklődött Glück Etel iránt. Valamit tudok róla, ha érdekli még? (2010.05.10. 22:04) A nap képe - Tűzoltóautó
  • Cook kapitány: A kép neve "Lunchtime atop a Skyscraper", a fotós Charles C. Ebbets. Egy kis google kereséssel ez... (2010.02.04. 10:31) Régi képek New Yorkról
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • alien: All Bundy menyországa (2013.01.02. 13:04) A nap képe - Japán WC
  • Pakos: @flimo13: Ajánlom figyelmedbe New Yorkkal foglalkozó blogunk: 548oranewyorkban.blog.hu/ (2012.01.29. 15:25) Girl Walk // All Day
  • kunlovas: Néhány éve valaki érdeklődött Glück Etel iránt. Valamit tudok róla, ha érdekli még? (2010.05.10. 22:04) A nap képe - Tűzoltóautó
  • Cook kapitány: A kép neve "Lunchtime atop a Skyscraper", a fotós Charles C. Ebbets. Egy kis google kereséssel ez... (2010.02.04. 10:31) Régi képek New Yorkról
  • alibabaesanegyvenhattyu: Ilyen tényleg van? Akkor nem csak nálunk ilyen elvakultak az érzelmek a csapatok imádatában? (2009.11.24. 15:08) Meggyalázták az új Yankees stadiont!

A dugódíj terve halott

2008.04.08. 14:43 TamasNYC

Most már biztos: nem lesz behajtási díj New Yorkban. Mint arról korábban írtam (itt és itt) Bloomberg polgármester a 8$-os behajtási díjat szeretett volna szedni a 86. utcától délre menő gépjárművektől. Az így keletkezett bevételt a tömegközlekedés fejlesztésére fordították volna, így egyszerre lett volna kevesebb autó és jobb tömegközlekedés.

A tervet a botrány miatt lemondott Spitzer kormányzó utódja, Paterson is támogatta, de - mint tegnap a demokrata frakciómegbeszélésen világossá vált - a demokraták többsége is ellenezi a javaslatot. Sheldon Silver szóvivő bejelentette, hogy mivel ennyire nincs támogatása, felesleges a javaslatot beterjeszteni.

Így hát maradnak a dugók és a rossz levegő, maradnak az MTA (helyi BKV) finanszírozási problémái és jöhetnek az újabb metrójegy áremelések. Köszönjük Mr. Silver-nek és a demokrata képviselőcsoportnak! :(

NYTimes cikk itt, blog reakciók itt és itt.




7 komment

Címkék: politika közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://nycity.blog.hu/api/trackback/id/tr50416511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SPQR300 2008.04.08. 17:33:12

jó látni, hogy nem csak a BKV-nak nehéz :D...
(ha nekünk szar dögöljön meg a szomszéd tehene is... :)

Bit Rot 2008.04.08. 18:01:37

Hehe, jó vicc.

De azért ne felejtsük el, hogy Manhattan egy sziget, és csak hídon vagy alagúton lehet bejutni, amelyből tudtommal MIND fizetős. Tehát tkp. most is van "szigetdíj".

A hídpénz nagy része a tömegközlekedést támogatja.

r1tch 2008.04.08. 18:07:34

For your information: nem mind fizetős, sok-sok híd van, és sokuk nem fizetős (én a 3rd Ave Bridge-en és a 145th St Bridge-en járkáltam át).

Sőt, NY-ban (azaz Manhattanben) ha valaki hajlandó 10p-et helyet keresni és 10p-et sétálni a célpontig, a parkolás is ingyenes.

TGV 2008.04.08. 18:40:49

2004-ben egyetlen alacsonypadlos buszt sem lattam NY-ban...
a jegyarusito automatak meg a bkv-nal is bonyolultabb menurendszerrel birtak...
stb... stb...

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.08. 19:14:33

Nekem soha nem okozott gondot 2005-2006-ban New Yorkban közlekedni. Olyan metróhálózat van, hogy elképesztő. Itthon sz.tem legjobb a bringa a városban.

v_peti 2008.04.13. 23:52:45

Ahhoz képest, hogy a 80-as években még baromira egyszerű volt a tarfia... Egy zseton, egy utazás (átszállással), és ha jól tudom, akkor bérlet sem volt a metróra.
Amúgy miért nem lehetett kompromisszumot kötni? 8 dollár helyett, mondjuk 6 lett volna a dugódíj.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.04.14. 12:19:24

TGV 2008.04.08. 18:40:49
"2004-ben egyetlen alacsonypadlos buszt sem lattam NY-ban..."
Az lehet, de 2005-től jött egy csomó hibrid meghajtású (!) alacsonypadlós.

"a jegyarusito automatak meg a bkv-nal is bonyolultabb menurendszerrel birtak..."
Viszont bármilyen jegy- vagy bérlettípust vehetsz belőlük, akár kártyával.

---

workoholic · www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.08. 19:14:33
"Nekem soha nem okozott gondot 2005-2006-ban New Yorkban közlekedni. Olyan metróhálózat van, hogy elképesztő."

Hát nagynak nagy, de elég lepukkant, és nem éppen 'esélyegyenlő'.