(Photo courtesy of flickr user Runs With Scissors)
Hétvégén jelent meg a USA Today-ben egy cikk a metró biztonságáról. Az alaphelyzet elég reménytelennek látszik. Évszázados vonalak és állomások, rég eltűnt tervrajzok, amin nem csak az elfelejtett kijáratok voltak feltüntetve, hanem az is, hogy az egyes szakaszokon milyen talajra épültek a vonalak. De még ahol ismerik is az állapotokat, ott sem rózsás a helyzet az elöregedett és nem bombabiztosra tervezett szerkezetek miatt.
9/11 óta azonban mégis sokat fejlődött a biztonság. 43%-al növelték a rendőrök számát, 33 bombakereső kutyát állítottak szolgálatba és 1,2 milliárd dollárt költöttek az alagutak és az állomások átépítésére. Jelenleg a 17 folyó alatti alagút megerősítésén dolgoznak, mert most egy bomba könnyen beomlaszthatja ezeket. Azonban még mindig sok a tennivaló: a bombabiztos szemeteseket kellene felszerelni, a biztonság őröket golyóálló mellénybe kéne öltöztetni, az MTA dolgozókat jobban kiképezni stb. A szakértők is jelezték, hogy öt éve alatt sokat szigorítottak a reptéri biztonságon, most ideje lenne a metróval is foglalkozni.
A hír persze alapvetően megint a pénzről szól. A kormány egy 3 éves, 3,5 milliárdos programot fogadott el, de ezt nem csak a New York-i, hanem az összes amerikai város közlekedésbiztonságára költik. A Homeland Security Department még 125 millió dollárt ad a városnak, de tavaly ez még több mint 200 millió volt. A Demokratáknak amúgy is csípi a szemét a Republikánusok által létrehozott Homeland Sec., pláne ha ilyen pénzmegvonásokat csinál. A Republikánusok azzal védekeznek, hogy még mindig NY kapja a legtöbbet.
A konklúzió, hogy pénz van, hogy elég-e az a politikai meggyőződéstől is függ.
A metró biztonsága
2007.02.21. 13:05 TamasNYC
Szólj hozzá!
Címkék: politika közlekedés
A bejegyzés trackback címe:
https://nycity.blog.hu/api/trackback/id/tr8538581
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek