A helyiek viszont múlt szombaton tiltakozó megmozdulást szerveztek, mert egyrészt a tájékoztatás kritikán aluli (pl. a Grand Centralra az R vonalat ajánlották, pedig az nem is áll meg ott), másrészt van ugyan van metrópótló, de az lassan jár és kényelmetlen. Az MTA válasza az volt, hogy javítanak a tájékoztatáson, több ember fog segíteni és több buszt is üzembe állítanak. Magyarul csinálnak valamit, de sokkal jobb úgysem lesz.
A 7-es egyébként az egyik legforgalmasabb metróvonal, napi 250 000 utast szállít. Queens-t köti össze Manhattan középső részével, a Times Square-nél van a végállomása, de tervezik a hosszabítását.
Ehhez kapcsolódik a második hír, miszerint Elliot “Lee” Sander az MTA vezetője kijelentette, hogy leállítják a projektet, amíg nem kapnak biztosítékot arra, hogy a költségkeret túllépését is fizeti a városháza. A város és az MTA ugyanis megállapodott, hogy 2 milliárd dollárért az MTA megépíti az új szakaszt. Plusz 100 millió dollárt beterveztek előre nem látható költségekre, de a dollár gyengülése és más okok miatt már most látszik, hogy a 2,1 milliárd kevés lesz. Sanders erre mondta, hogy nekik a 2nd Ave. metró és a Grand Central-Long Island összeköttetés fontosabb és arra fogják költeni a pénzüket, és csak akkor folytatják a 7-es vonal hosszabításának tervezését, ha garanciát kapnak, hogy meglesz a pénz a projektre. Szerintük a megállapodás arról szólt, hogy a város fizet, az MTA épít.
Daniel L. Doctoroff polgármester-helyettes szerint viszont a megállapodás arról szól, hogy a város fizet 2,1 milliárdot, az MTA pedig épít és ha túllépik a keretet, azt az MTA fizeti.
Hogy mi lesz a megoldás? Az MTA nagyon határozottan kijelentette, hogy semmilyen áron nem fogja veszélyeztetni a 2nd Ave. metró tervét, a 7-es vonal pedig része a Hudson Yards projectnek, ami Bloomberg polgármester dédelgetett álma, tehát nagyon valószínű, hogy a városháza fog engedni.
Kapcsolódó anyag a Muppet Show Subway Song-ja. :-) A szövege itt.
Utolsó kommentek