
3 nappal ezelőtt volt a határideje egy 500 millió dolláros szövetségi támogatás odaítélésének, ami nem tudom miért, de a behajtási díjhoz volt kötve. A díj bevezetését pedig jóvá kell hagynia az állami parlamentnek (State Senate) is. 3 nappal ezelőtt New York tehát Albany-ra figyelt, ahol kemény politikai csaták mentek, éjszakába nyúlóan tárgyaltak, de nem született megállapodás. Akkor úgy tűnt a behajtási díjnak és ezzel együtt az 500 milliós támogatásnak is annyi. A NY-iak meglehetősen ki voltak bukva, a SecondAvenueSagas írt is egy bús értékelést, hogy min hasalt el a dolog.
Nem lett igaza, tegnap sikerült megállapodniuk! Látszólag nem arról és nem úgy, de a végeredmény ugyanaz lesz. Felállítanak egy 17 tagú bizottságot a város és a állam delegáltjaiból, akik megvizsgálják New York közlekedési problémáit és valamilyen megoldást keresnek. Ezen kívül elemzik a behajtási díj várható hatásait is és ha nem tudnak annál jobbat kitalálni, akkor azt vezetik be. Az államnak pedig kötelező lesz aláírnia a bizottság által javasoltakat. (Itt a megállapodás részletesen) Ja, és lehetséges, hogy a szövetségi támogatás sem úszik el, döntés augusztus 8-án lesz.
Zseniális! Nem tudom Bloomberg hogy csinálta, de végül elérte, hogy a legrosszabb esetben is bevezetik a díjat. A bizottságban egyébként a polgármester emberei vannak többségben. :-) A jelen állapot szerint tehát valamikor 2008 márciusa után kell majd fizetni a manhattani autózásért.

Szubjektív megjegyzés: Ilyenkor mindig megpróbálom elképzelni, hogy milyen lenne egy hasonló terv fogadtatása, megvalósítása és hatása Budapesten és sajnos mindig elszomorodok.
Még szubjektívabb megjegyzés: Ha Bloomberg indulna az elnökválasztáson és ha szavazhatnék, akkor rá szavaznék. :-)
Utolsó kommentek