Hosszas politikai csatározások után, nem kis meglepetésre megállapodás született a behajtási díjról a város és az állam vezetői között. Mint arról korábban írtam, Bloomberg polgármester plaNYC nevű hosszútávú városfeljesztési tervei között szerepelt egy gépjárművekre kivetendő behajtási díj (congestion fee), amit a 86. utcától délre szednének, autósoknak $8, teherautóknak $21.
3 nappal ezelőtt volt a határideje egy 500 millió dolláros szövetségi támogatás odaítélésének, ami nem tudom miért, de a behajtási díjhoz volt kötve. A díj bevezetését pedig jóvá kell hagynia az állami parlamentnek (State Senate) is. 3 nappal ezelőtt New York tehát Albany-ra figyelt, ahol kemény politikai csaták mentek, éjszakába nyúlóan tárgyaltak, de nem született megállapodás. Akkor úgy tűnt a behajtási díjnak és ezzel együtt az 500 milliós támogatásnak is annyi. A NY-iak meglehetősen ki voltak bukva, a SecondAvenueSagas írt is egy bús értékelést, hogy min hasalt el a dolog.
Nem lett igaza, tegnap sikerült megállapodniuk! Látszólag nem arról és nem úgy, de a végeredmény ugyanaz lesz. Felállítanak egy 17 tagú bizottságot a város és a állam delegáltjaiból, akik megvizsgálják New York közlekedési problémáit és valamilyen megoldást keresnek. Ezen kívül elemzik a behajtási díj várható hatásait is és ha nem tudnak annál jobbat kitalálni, akkor azt vezetik be. Az államnak pedig kötelező lesz aláírnia a bizottság által javasoltakat. (Itt a megállapodás részletesen) Ja, és lehetséges, hogy a szövetségi támogatás sem úszik el, döntés augusztus 8-án lesz.
Zseniális! Nem tudom Bloomberg hogy csinálta, de végül elérte, hogy a legrosszabb esetben is bevezetik a díjat. A bizottságban egyébként a polgármester emberei vannak többségben. :-) A jelen állapot szerint tehát valamikor 2008 márciusa után kell majd fizetni a manhattani autózásért.
Talán a fentiekből is kiderült, de New Yorkban nagyon sokan örülnek ennek a díjnak. Az autósok azért, mert ha mégis be kell menniük a belvárosba, akkor nem lesznek akkora dugók, a gyalogosok pedig azért, mert a bevételeket és a támogatást a tömegközlekedés fejlesztésére fordítják.
Szubjektív megjegyzés: Ilyenkor mindig megpróbálom elképzelni, hogy milyen lenne egy hasonló terv fogadtatása, megvalósítása és hatása Budapesten és sajnos mindig elszomorodok.
Még szubjektívabb megjegyzés: Ha Bloomberg indulna az elnökválasztáson és ha szavazhatnék, akkor rá szavaznék. :-)
Mégis lesz behajtási díj!
2007.07.20. 14:52 TamasNYC
Szólj hozzá!
Címkék: politika közlekedés
A bejegyzés trackback címe:
https://nycity.blog.hu/api/trackback/id/tr39121870
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek